torsdag 18 oktober 2007

Första intrycket - hallen


Bilder: på min makeover i hallen
I några veckors tid har mina inredningsfunderingar kretsat kring hallen. Det första man ser när man blickar rakt fram är kistan. På den har den vita korgen stått. Jag har aldrig riktigt varit nöjd med den ståendes där på grund av det kala och beiga intrycket. Idag fann jag en tuff svart korg i gummiaktig kvalité. Butiksägarinnan som för övrigt lever upp till ordet "serviceminded" tipsade mig om att kombinera kistan som en förvaringsplats och sittplats. Sagt och gjort, jag köpte den fina korgen (svimma inte nu mamma!) och placerade sedan en skinnpläd och en kudde på kistan. Det blev allt lite mysigare. Jag tänker samla ihop post i den så det slipper ligga på microvågsugnen och skräpa:-)
Inspiration fick jag även från min vän.
Ha en härlig dag!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hittar man den där nya installationen utan ficklampa, eller är det lämpligt att jag införskaffar en sådan snarast möjligt?

/
kram
p

Nya och gamla ting sa...

P: Without a lamp I think:-)

Anonym sa...

Såg ju bra ut det där vännen! Det roliga är att jag får se din nya hall in real life så snart som imorrn!! Yippi! :D
See you soon, kraaaaaaam

Nya och gamla ting sa...

Sarah: Ja du, det blir KANON! Många kramar.

Nya och gamla ting sa...

Sarah: Förresten, maten blev riktigt god:-)

Anonym sa...

jag är i samma rum pch fixar. hallen är svår. du verkar ha fått en hemtrevlig och varm känsla. ser fint ut, verkligen. varför är hallar svårast att möblera tro?

Anonym sa...

Åh..superfint arangemang. Gillar kistan och gummikorgen skarpt! Så snyggt!
Håller själv på och fixar i hallen, det tar sig, men ännu finns det lite att göra innan det är klart :)
Tack för din supergoa kommentar inne på min blogg. blev såå glad!
Hoppas du får en skön fredag. kram/ruffa

Anonym sa...

vilken himla mysig och inbjudande hall. :)

Nya och gamla ting sa...

Svartpeppar: Ja visst är det svårt att få till det i hallen. Nu ser det iallafall bättre ut än förut.
Ruffa: Tusen tack. Jaså du håller också på att pyssla i din hall, lycka till. Det är bara att ta emot mina komplimanger, det är du värd!
Vildängel: Tack så mycket. Den blev iallafall mysigare nu.