lördag 23 februari 2008

Vårväder i Stockholm

Bilder: privata
Jag har varit på besök i huvudstaden i ett par dagar. Det var skönt med en minisemester mitt i vinterperioden. Vinter och vinter, men snö har vi iallafall. I Stockholm finns det redan en del vårtecken. Detta är vad jag kunde skåda idag under en promenad i Solna. Himlen var alldeles klarblå och det kändes som en fin vårdag. Vid en sjö fanns det änder, kanadagäss och svanar som vi stannade och iakttog ett bra tag.
Ha en fin fortsättning på helgen.

10 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Schysta bilder! Tack för besöket!

Anonym sa...

Och här yr snön idag osså är det några minusgrader...

Nya och gamla ting sa...

Skrymslen och vrår: Tack själv för den fina gästvänligheten! Vi ses snart igen!
Fru A: Jaså, trist. Jag är less på vintern nu. Låt VÅREN komma!

Anonym sa...

Begrunda: grundligt fundera igenom något. Alternativt ponera, antaga och reflektera kring.

Anonym sa...

Ooooh vad mysigt, speciellt den sista bilden emd måsen och den 3:e nerifrån som visar lite grönt :) underbart :)

Anonym sa...

meeeen skrev alldeles för snabbt..SVANEN ska det ju stå hehe :)

Nygammalt sa...

Hej!
Kul att du har varit på besök här nere. Var det lövsjön du besökte? isf är det nära mig.
Kram.

Anonym sa...

Hej du, vet du vilken tid Nolia loppisen öppnar på södnaf (2/3)??

Nya och gamla ting sa...

Nygammalt: Lövsjön, hmm...en pytteliten sjö i Sundbyberg? Jaså är det där du bor, coolt.
C: Nej det vet jag tyvärr inte:-(

Anonym sa...

Nu är det dags för dig att blogga igen!