fredag 15 februari 2008

Choklad gör gott för kärleken

Bilder: privata
Så har den kommersiella dagen passerat. Jag skulle väl ljuga om jag sa att den gick förbi obemärkt. Men för den delen är jag inte den som handlar kramdjur och diverse attiraljer för sakens skull. Kärlek i vardagen värderas högre och är jätteviktigt. Jag tillagade en förhoppningsvis god middag (eller?) och en efterrätt som var helt ny för mig.

Vit chokladousse med hallon och mariannekross
1 dl grädde
2 dl matlagsningsyoghurt
100 g vit choklad

Värm grädden. Riv den vita chokladen och låt den varma grädden blandas med den. När detta svalnat en stund lägg till matlagningsyoghurten. Låt svalna i kylen i ca 2 timmar. Receptet är för fyra personer, men vi delade på två vilket var alldeles utmärkta portioner!

Nu ska jag iväg till träningslokalen för lite styrketräning. Förhoppningsvis blir det en promenad i solen också. Vilket underbart väder vi har! Ha en fin inledning av helgen.

Inga kommentarer: