måndag 4 februari 2008

Gårdagens loppis visade sig vara en nitlott

Bild: privat
Utan kamera är det svårt att leverera bilder. Det får således bli en gammal bild idag. Batterierna är nämligen på laddning. Igår besökte jag loppisen på Nolia, Umeå. Det var smockat med folk, säkerligen 500-1000 personer som ivrigt trängdes i jakten på att fynda. Vid första bordet föll mina ögon på en lampfot som är formad som en ljusstake. Svårt att förklara hur den ser ut, ni får se bild på den när kameran åter är i bruk. Den kostade 40 kronor vilket inte alls är farligt dyrt för något som kanske inte ens kommer att stå framme (impulsköp?, kanske det). Speciellt när det sedan visade sig att kontakten inte ens passar in i dagens moderna uttag. Får bli ett fall för min elektriker till far. Det fanns inte fler saker att fynda, mest småkraft från "Svenssons" om man får uttrycka sig så. Jag såg framemot antika saker som det fanns på loppisen ifjol, men de lyste i sin frånvaro. Jag är inget fan av plastiga leksaker och en och annan 80-talspryl som inte längre finns med i modevärlden.

Så H, när jag kommer på besök i storstaden inom en förhoppningsvis snar framtid, är det vi som ska ta en svängom i dina favoritloppisar.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va kul...en blogg jag inte besökt förr. Så trevligt att jag hittade hit. =)

Det är verkligen kul att gå på loppis. =)

Ha det bra.

Anonym sa...

Lika bra att inte sätta sig i bilen och åka dit då :) Verkar inte som att jag missade nåt.

Anonym sa...

här kommer ett inlägg från den "anonyma snokaren" ;-)! var det loppis på Nolia i helgen?? shit att jag missade det :-[ , vet du om det blir nån fler snart??

Nya och gamla ting sa...

Hemma hos Stina: Kul att du besökte min sida. Kom gärna in fler gånger!:-)
Fru A: Precis, var inte alls någon hit. Sedan stod jag framför en ivrig kvinna som kom men en sur kommentar i kön in. Lite komiskt med denna shoppingiver, hon blev nog lika besviken som mig när hon såg vad hon tidigare varit sur över:-)
C: Ja det var det. Jag vet inte när det är nästa gång tyvärr. Men det är väl vid travbanan (?) snart tror jag? Har aldrig varit där men har hört att det ska vara kanon.

Anonym sa...

Har aldrig heller varit där..bara på Nolia...suck..om man ändå visste det, men man sparade väl några slantar hehe.

Nya och gamla ting sa...

C: Ja, men annars är det roligt att besöka Backmans antik och interiör vid E4:an. Iofs inte så billiga priser men det är ögongodis så det räcker:-)

Marie sa...

De sista gångerna jag har varit på loppis har jag knappt hittat något heller, bara lite spetsar och en korg. Till helgen blir det dock loppis igen!

Kram Marie

Anonym sa...

där har jag inte varit...ligger det vid stan vid e4an??

Nya och gamla ting sa...

C: Ja precis, vid E4:an. Mycket trevlig ägarinna!

Anonym sa...

det ska jag försöka komma ihåg hehe..ska kanske avslöja att jag hittade hit till dig från min syster "nygammalts" blogg, men utan att avslöja för mycket hehe.

Nya och gamla ting sa...

C: Jaså, är du syster till henne. Kul! Jag hittade precis en annons i VK angående när det är loppis nästa gång på Noila, 2/3 samt 6/4. Sedan så är det loppis på Umeåker redan imorgon 10/2! :-)

Anonym sa...

ooh det ska jag komma ihåg *skriva minneslapp* :)

Anonym sa...

Hej!

Du är inte bra på gamla lampor?
http://www.blocket.se/vi/20421762.htm?ca=2_s

Vi har en egen Loppis snart, med lite speciella saker.

http://www.loppis.se/Show.aspx?adId=4641

M.v.h.

Mats