måndag 27 april 2009

Harrods

Bild: privat
Idag är det mycket pirr i magen. Jag skrev förut om lägenhetsbyte och att jag funnit två potentiella lägenheter. Jag tackade nej till båda trots att jag ändå hade visst intresse för en av dem. Lyckligtvis kom den ut på hemsidan igen och eftersom jag ångrade mig ställde jag mig i kö på nytt. Nu är jag tvåa, efter att alla tackat ja/nej. Ringde bostadsförmedlaren och de sa att den som står som nummer ett har förlängd betänketiden, dvs dagen ut. Tackar hon/han nej tillfaller lägenheten mig. Förstå, jag kanske är ägare av en trea imorgon när jag vaknar. Men att vänta en vecka på ett sånt här besked tär lite på ens tålamod.
Medan jag sitter och kramar sönder mina tummar, får ni se en bild på den ljuvligaste efterrätten jag ätit någonsin. När vi var i London åt vi på café Terassen på Harrods. Jag åt en varm äppelpaj med en fruktig sorbet och kolasås, sjukt gott!

Ha det fint!

Inga kommentarer: