lördag 8 september 2007

Världens bästa smink - Everyday minerals

Bilder: privata
Jag har under ett års tid varit en frekvent köpare av det amerikanska sminket - Everyday minerals. Det var min syster som tipsade om det, fritt från mineraler. Det är i puderform och kommer i små plastburkar med små hål i, så det är hygieniskt också. Man får skaka bruken litegrann för att få ut dess innehåll, inget "småpet" i burken med andra ord. Jag vill inte gärna göra reklam, men gör ett undantag idag. Detta sminket är hur bra som helst, sitter bra och ser naturligt ut. En annan fördel, det är billigt också. Sedan så vet man vad det innehåller, och det dessutom bara naturliga ingredienser. Inget fett som härsknar med andra ord, de håller i en evighet. För dessa 10 ögonskuggor (visst är det stora och lyxiga förpackningar?) och foundation betalade jag 40 USD (278 SEK) för. Dessutom fick jag tre bonussaker med; rouge och två penslar. Kan varmt rekommendera deras borstar också, äkta gethår! Sedan för den som vill prova ut färg till foundation, finns det ett gratis kit att beställa! Fråga gärna om det är någonting
ni undrar över. Jag är alldeles frälst över dessa produkter.
Klicka för förstoring!

För dig mrs V, så är det den rosa ögonskuggan i nåva med kl 05 samt den svarta/smokefärgade i nivå med kl 00 eller 01 som du gärna kan få av mig:-)

5 kommentarer:

Eva sa...

Jag har läst om det där sminket, verkar bra. Ska kanske prova, vart köper man sådant?
Första gången jag besöker din blogg, hit återkommer jag :)

Anonym sa...

tror du everyday minerals passar för problemhy? har en del finnar och så, hur bra täcker deras foundation + concealer? Känner mig riktigt sugen på att testa, alla verkar gilla deras produkter :)

lolita sa...

Hej. Jag vill beställa produkter från everydayminerals men det blir problem när jag försöker loga in mig och betala mina produkter?
vVt du hur man går till väga när man ska göra en beställning?

Anonym sa...

hej!
jag har oxå problem med att beställa stort kit! jag beställde 2 gånger innan...de har fixat nytt hemsida nu ...jag tror att alla har samma problem , när jag trycker på shopping cart så står det error bla bla...gahh!

Nya och gamla ting sa...

Hej!
Ursäkta att jag svarar så sent.
Jag tror att sminket är bra för problemhy såtillvida att det andas. Inga fetter som täpper till porerna. Jag tycker att det täcker bra, beror förstås på vilken pensel/borste man använder. Jag har också varit med om att det blir tokigt i beställningen, fick meddela att jag gjort två beställningar men att jag bara skulle ha den ena. De svarar fort på mail, så god service även där. Sedan får man ofta med någon extra borste eller så vid beställning vilket är schyst.
Hoppas att ni också kommer att trivas med produkterna.