tisdag 12 januari 2010

Köket - med en mer vårig touch


Köksgardinerna sydde jag i somras, det är husvagnar och husbilar på tyget.


Det får inte plats så stora saker på den tunna fönsterbrädan.

Spisen, inte high-tech för fem öre. En ny kökshandduk piffar upp.

En trälåda som det förr förvarades spik i. Hittade den hos farmor.

Min favoritblomma just nu.


Leilas kakbok som jag fick i julklapp.

Badrumsskåpet som jag köpte på loppis i London.


Bilder: privata
Nu börjar jag bli less på vinter. Jag vill ha vår. Så jag tog saken i egna händer och tog in våren till oss, några månader i förväg. Under korta perioder inreder jag med svart/vitt, men det dröjer inte länge förrän jag är där och tillför någon accentfärg. Nu blev det orange, rosa, gul och röd som fick stå i centrum. Dessvärre suddiga bilder. Det hann mörkna ute innan jag hann ta bilder från resterande rum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg du har!

Hittade den när jag sökte på loppisar i london. Vi ska åka dit nu snart. Får åka till Portobello road då o kolla om loppisen finns kvar. Där finns nog mycket annat att kika på där annars. Välkommen hem till mig på min blogg: www.hemmahosloppan@blogspot.com

Ha det så bra! kram Maria