måndag 23 mars 2009

Vilket måndagsexemplar jag är

Ställde klockan på 08.30 och snoozade fram till 09.40, bara det var en dålig start på dagen. Försöker nämligen stiga upp tidigare för att få mer behållning av dagen. Sökte på Coop's hemsida för att ta reda på adressen dit, utifrån det sökte jag efter vilken buss jag skulle ta. Väl på vasaplan blev något fel, kom ihåg vilken tid bussen gick men inte om det var buss nummer fem eller åtta jag skulle ta. Tog förstås fel, märkte det när jag passerade Cyberphoto. Chauffören informerade om att Myrorna och Coop låg åt motsatt riktning. Steg av bussen och fick mig en liten promenad. Inne på Coop lastade jag ner allt som stod på inköpslistan - och lite till. Resultatet blev fem tunga och otympliga kassar som lilla jag fick lov att bära till bussen. Vad arg jag var över att inte ha bil.

Nästa äventyr fortsatte i tvättstugan. Den har två olika maskingrupper man kan boka. Lyckades inte få igång maskinnummer ett (med tre maskiner). Bokade av, bokade, bokade av osv i en hel halvtimme utan att lyckas få igång dem. Det är inte alltid positivt med digitala system. Det bör tilläggas att föregående "tvätterska" inte ens var färdig. Det låg tvätt kvar och ena maskinen hade stängts av med hennes tvätt i. Som tur hade hennes pojkvän en extra bokningsnyckel, så han bokade om tiden och tvättmaskinerna blev aktiverade. Blir så less! Sedan frågade hon om hon fick använda en av mina maskiner en stund till, visst sa jag, en timme in på min tvättid trots att där låg flera berg med min egen tvätt. Att dessa tvättstugor ska framkalla så mycket irritation!

Så summa summarum, en otursdag. Kanske ska överlåta matlagningen till P ikväll:-) Risotto milanese och en grekisk rotfruktsgratäng med kyckling ska det bli, värt att överlåta en dag som denna.

Ha det gott mina vänner! Kram C.

Inga kommentarer: