onsdag 6 augusti 2008

Nya och gamla saker

Bilder: privata
Denna sommar har det blivit ovanligt få loppisbesök. Dels har jag inte varit hemma så mycket, dels har jag heller inte så mycket plats längre för loppisfynd i min "hembygdsgård" som mitt hem ibland så fint kallas:-)
Två saker har jag i allafall hittat. Sängbordet på bilden köpte jag på Saltmagasinet i Örnsköldsvik för endast 65 kronor. Visst var det billigt? Och framförallt snyggt?
Den andra saken jag köpt är en golvlampa för en hundralapp. Den köpte jag på en antikaffär, Saris gammalt och nytt i Örnsköldsvik. Lampan får jag hem imorgon, den var lite otymplig för att ta på bussen. Nu är det endast ett gammalt skrivbord som saknas, sedan får jag börja möblera saker på varandra. Det ryms inte så mycket på 37 kvadratmeter.
Jag har satt upp ett skåp ovanför soffan sedan sist, såg så tomt ut efter att jag sålde rostavlan. Nu ska jag krypa ner under det nya påslakanet. Det luktar fortfarande nytvättat!

Inga kommentarer: